9-jarigen dealen drugs op schoolplein

BURNLEY -  Vier 9-jarige jongetjes uit Engeland zijn geschorst omdat ze drugs dealden op het schoolplein. Docenten kwamen erachter dat de jongens cannabis verkochten voor €0,60 per zakje.
    De leraren belden direct de ouders van de kinderen, die ze van school kwamen halen. Eén jongen vertelde zijn moeder dat hij zich “onder druk gezet” voelde om de drugs te verkopen, aldus de Britse krant The Sun.
    Taakverdeling
    “Ik heb mijn zoon gevraagd hoe het komt dat hij drugs verkocht heeft op het schoolplein”, aldus de moeder van één van de jongetjes. “Hij vertelde me dat hij onder druk is gezet om het te verkopen en om geld te verzamelen.”
    “Er bestond een heuse taakverdeling, waarbij één kind voor de drugs zorgde en de rest van de groep het doorverkocht en geld verzamelde”, aldus de vrouw. De gezinnen willen anoniem blijven en hebben laten weten te zullen verhuizen uit het gebied.
    Schuldig
    “Ik voel me zelf ook schuldig”, vertelt een andere moeder. “Aan de ene kant vertelt mijn kind dat hij het niet vrijwillig is gaan doen. Maar dat terwijl ik hem geleerd heb dat hij uit de buurt van drugs moet blijven.”
    Schoolhoofd Deanne Marsh heeft laten weten dat de vier kinderen geschorst zijn en dat een politieonderzoek zal volgen. “Ik wil hier niet verder op ingaan”, aldus schoohoofd Marsh, “aangezien wij de vertrouwelijkheid van onze leerlingen erg serieus nemen”.


    Informatie van: